hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| پلدختر تا هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود

لرستان| پلدختر تا هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود

 استاندار لرستان با بیان اینکه پلدختر تا اوایل هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود، گفت: راه دسترسی ۲۰۰ روستای استان همچنان مسدود است.

سید موسی خادمی در مورد آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان اظهار داشت: در سراسری استان راه دسترسی نزدیک به ۲۰۰ روستا هنوز قطع است.

وی ادامه داد: همچنین در پلدختر و معمولان نیز راه دسترسی برخی روستاها مسدود است.
استاندار لرستان بیان کرد: با این حال اکثر مناطق حساس و مهمی که مشکل داشتند به طریق موقت یا راههای جایگزین ارتباط را برقرار کردیم و کار خدمات رسانی را انجام می‌دهیم.
خادمی ادامه داد: چند نقطه‌ای که به صورت زمینی امکان دسترسی نبوده از طریق هوایی امداد رسانی می‌کنیم.
۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری لرستان بر اثر سیل خسارت دیدند
وی افزود: خدمات رسانی هوایی با شدت در حال انجام است و امیدواریم همه روستاها را انجام دهیم و هیچ فرد سیل زده و مستحقی از زیر چتر خدمات رسانی خارج نشود.
استاندار لرستان همچنین در مورد روند پاکسازی و لای روبی شهر پلدختر و معمولان گفت: با تبدیل شهر سیل زده پلدختر به چهار منطقه تا اوایل هفته آینده از گل و لای تخلیه می‌شود.
وی افزود: با تقسیم شهر پلدختر و تحویل آن به ارتش، سپاه، شهرداری تهران و سازمان راهداری پیش بینی می‌شود تا اوایل هفته آینده شهر پلدختر از گل و لای تخلیه شود.
خادمی افزود: حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری در لرستان بر اثر سیل اخیر خسارت دیدند و مهمترین نیاز کنونی سیل زدگان اقلام ضروری زندگی همانند فرش، لوازم خانگی و سایر اقلامی است که بر اثر سیل تخریب شدند.
استاندار لرستان از خیران و نیکوکاران کشور خواست کمک‌های خود را از مواد خوراکی به سمت تهیه و تأمین لوازم خانگی ببرند.
ارتفاع گل و لای در پلدختر تا ۲ متر هم رسید
خادمی یادآور شد: ارتفاع گل و لای در پلدختر تا ۲ متر هم رسید و با تخلیه گل و لای معابر، تخلیه گل و لای منازل بار دیگر معابر را درگیر می‌کند که کار را سخت کرده است. کانال‌های آب سطحی نیز مسدود شده‌اند و امکان عبور آب وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد شهر پلدختر پاکسازی شده است، افزود: اولویت اصلی خدمات رسانی به مردم و برقراری زیرساخت‌های لازم است.
خادمی گفت: یکی از مشکلات اساسی از بین رفتن وسایل منزل است که مرتب نیز به عنوان کمک‌ها از نهادها و خیرین درخواست می‌شود. ستاد اجرایی فرمان امام تأمین حدود ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی را تقبل کرده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد